Страницы

შემაჯამებელი ტესტები სამოქალაქო განათლებაში - 10 კლასი


შემაჯამებელი  ტესტი N2
მეათე კლასი
სახელი და გვარი -------------------------------
მაქსიმალური ქულა 20
1.    (1) მდგრადი განვითარების კონცეფცია სამი კომპონენტის ჰარმონიულ ურთიერთკავშირს ეყრდნობა. ჩამოთვლილი კომპონენტებიდან რომელია ზედმეტი?
ა. მდგრადი სოციალური განვითარება
ბ. გარემოს მდგრადი განვითარება
გ. მდგრადი ჰუმანური განვითარება
დ. მდგრადი ეკონომიკური განვითარება
3.    (1) ჩამოთვლილთაგან რომელია კონფლიქტურ სიტუაციაში მოლაპარაკების წარმოების აგრესიული მეთოდი?

ა. დისკუსია
ბ. დიალოგი
გ. კომპრომისი
დ. ულტიმატუმი

4.    (1) კონფლიქტურ  სიტუაციაში  ქცევის სხვადასხვა მოდელისათვის დამახასიათებელი პარტნიორობისა და შედეგზე ორიენტაციის დონეთა სქემატურ გამოსახულებაში  დაშვებულია უზუსტობა. ქცევის რომელი ორი მოდელის ადგილმდებარეობის შენაცვლებით მიიღება სწორი სქემატური გამოსახულება?
ა. არიდება და შეგუება
ბ. კონკურენცია და კომპრომისი
გ. თანამშრომლობა  და შეგუება
დ. კომპრომისი და არიდება







       5. (1) მართებულია თუ არა  მსჯელობა დემოკრატიული საზოგადოების შესახებ?
     I. დემოკრატიულ საზოგადოებაში დაცულია უმცირესობაში მყოფი მოქალაქეების უფლებები
     II. დემოკრატიულ საზოგადოებაში იქმნება ტრადიციების გაქრობის საშიშროება
ა. მართებულია მხოლოდ I
ბ. მართებულია მხოლოდ II
გ. ორივე მართებულია
დ. არცერთია მართებული
6.    (1) ცხრილი არათანმიმდევრულად ასახავს სტრატეგიული დაგეგმვის ეტაპებს. რომელი ორი ეტაპის ადგილმდებარეობის შეცვლით მიიღება სწორი სქემატური გამოსახულება?

ა. პროგრესის შეფასების გეგმის შემუშავება- სიტუაციის ანალიზი
ბ. სიტუაციის ანალიზი - მიზნების იერარქიის ჩამოყალიბება
გ. პროგრესის შეფასების გეგმის შემუშავება - სამოქმედო გეგმის შექმნა
დ. მიზნების იერარქიის ჩამოყალიბება - სამოქმედო გეგმის შექმნა







7.    (1) გაეცანით ფრაგმენტს  სტატიიდან.  ჩამონათვალიდან რომელი  წარმოადგენს ფაქტს?  
2014 წელს ნობელის პრემია ლიტერატურის დარგში მიენიჭა პატრიკ მოდიანოს. მოდიანო რიგით მეთხუთმეტე ფრანგი მწერალია, რომელმაც მიიღო ნობელის პრემია. ფრანგი კრიტიკოსი ჟაკ ბერნარი ამტკიცებს, რომ „მოდიანოს სახელგანთქმული მეხსიერება, სინამდვილეში, მხოლოდ მისი წარმოდგენის ნაყოფია“. ნობელის კომიტეტის წევრთა შეფასებით კი პატრიკ მოდიანო  არის „ჩვენი დროის მარსელ პრუსტი“. არაერთგვაროვანი შეფასებების მიუხედავად, იგი ყველაზე სახელგანთქმული რომანისტი და სცენარისტია ფრანგ მწერლებს შორის.
ა. მოდიანოს სახელგანთქმული მეხსიერება, სინამდვილეში, მხოლოდ მისი წარმოდგენის ნაყოფია
ბ. პატრიკ მოდიანო  არის ჩვენი დროის მარსელ პრუსტი
გ. მოდიანო რიგით მეთხუთმეტე ფრანგი მწერალია, რომელმაც მიიღო ნობელის პრემია ლიტერატურაში
8.    (1) ჩასვით ტექსტში გამოტოვებული სიტყვა:
თურქეთიდან ქართველების მასშტაბური _______  განხორციელდა. ეს  გადაწყვეტილება 200-მდე უცხოელს შეეხო, მათ შორის 150 ქართველს, რომელთა უმეტესობაც არალეგალურად დასაქმებული ქალბატონია.
ა. ემიგრაცია
ბ. მიგრაცია
გ. დეპორტაცია
დ. ინტეგრაცია
9.    (1) გაეცანით აღწერილ სიტუაციას და შეაფასეთ, მიზანშეწონილია თუ არა სტატიის ამ ფორმით გამოქვეყება.
გაზეთყვითელ ტალღაშიგამოქვეყნდა სტატია სათაურითსისხლიანი გარჩევა 302- სკოლაში!“  სტატიით არ დასტურდებოდა, რომ ძალადობა ნამდვილად მოხდა. ჟურნალისტის სტატია ინციდენტში შესაძლო მონაწილე არასრულწლოვნების იდენტიფიცირების შესაძლებლობას იძლეოდა
ა. მიზანშეწონილია, რადგან სტატია საჯაროდ ამხელს მოსწავლეებს, რომლებმაც არასრულწლოვანზე იძალადეს
ბ. მიზანშეწონილია, რადგან სტატიის გამოქვეყნება სკოლაში ძალადობის თემაზე ხელს უწყობს არასრულწლოვანთა დანაშაულის პრევენციას  
გ. არამიზანშეწონილია, რადგან  სტატიაში ფაქტი და მოსაზრება ერთმანეთისაგან გამიჯნული არ არის და ეწინააღმდეგება ჟურნალისტურ ეთიკას
დ. არამიზანშეწონილია, რადგან სტატიის გამოქვეყნებით ირღვევა კანონი, რომლის თანახმადაც ჟურნალისტის მოსაზრება უნდა ეყრდნობოდეს უტყუარ ფაქტებს

11. (1) რა ეწოდება რელიგიურ თემატიკასთან დაკავშირებულ კონფლიქტს?
ა. სტრუქტურული კონფლიქტი
ბ. ინტერესთა კონფლიქტი
გ. ღირებულებების კონფლიქტი
დ. ინფორმაციული კონფლიქტი
                                         









სამოქალაქო განათლება
მე-10 კლასი
მმართველობა და თვითმმართველობა
1.        (2) რომელია ზედმეტი?  სახელმწიფოს ძირითადი ნიშნებია: სუვერენიტეტი, დამოუკიდებლობა, ხელისუფლება, დროშა, სახელმწიფო ენა, საგადასახადო სისტემა
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      2.        (3) არის თუ არა გადასახადების გადახდა სხვებისადმი პატივისცემისა და ზრუნვის გამოხატვა. რატომ?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      3.        (3) რატომ არის საგადასახადო სისტემა სახელმწიფოს ერთ-ერთი აუცილებელი ნიშანი?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      4.        (4) რომელი ერთეულები შედიან ხელისუფლების თითოეულ შტოში:
აღმასრულებელი, -------------------------------------------------------------------------------------------------
საკანონმდებლო ---------------------------------------------------------------------------------------------------
სასამართლო -------------------------------------------------------------------------------------------------------
      5.        (1) ვის ირჩევს მოქალაქე? ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ჩასვი გამოტოვებული სიტყვა;
     6.        (1)-----------------------------მოცემულია ძირითადი დებულებები სახელმწიფოს მმართველობისა და მოწყობის მთავარ საკითხებზე
     7.        (1)კონსტიტუციის --------------- თავი ეძღვნება საქართველოს მოქალაქეობის ზოგად წესებსა და ადამიანის უფლებებს
      8.        (1)საკანონმდებლო ინიციატივის უფლება აქვს -----------მოქალაქეს
განმარტეთ;
     9.        (1)სამართლებრივი აქტი ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
     10.     (1)კანონი --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
     11.     (1)ნორმატიული სამართლებრივი აქტი ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
     12.     (1)ინდივიდუალური სამართლებრივი აქტი ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
     13.     (1)საერთაშორისო სამართლებრივი აქტი --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
     14.     (1)რა არის კოდექსი ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
     15.     (2)დაალაგე საქართველოს ნორმატიული სამართლებრივი აქტები იერარქიულად:
საერთაშორისო სამართლებრივი აქტი
კონსტიტუციური შეთანხმება
კონსტიტუცია
ორგანული კანონი
მიმდინარე კანონი



4

16.     (5) დემოკრატიის სწავლება
შემოხაზეთ და დაასაბუთეთ თქვენი აზრით ყველაზე მეტად საჭირო მოსაზრებები დემოკრატიულ ხელისუფლებასა და მთავრობაზე
მოსაზრებები ხელისუფლებასა და მთავრობაზე
1. მთავრობაში ლიდერის როლი პირველხარისხოვანი და შეუცვლელია.
2. ძალაუფლება იწვევს გაუცხოებას და საჭიროა მისი ლიკვიდირება, რათა ყველა პიროვნებას მიეცეს საკუთარი შესაძლებლობების გამოვლენის საშუალება.
3. ერს შეიძლება ჰყავდეს მხოლოდ ერთი საშიში მტერი: მისი საკუთარი მთავრობა.
4. პოლიტიკურ ძალაუფლებას უნდა ფლობდეს მხოლოდ მოქალაქეების მიერ არჩეული მთავრობა.
5. პოლიტიკური პარტიების არსებობა წამგებიანია სახელმწიფო ხელისუფლებისთვის, რადგან ისინი სა
ზოგადოებაში განხეთქილებასა და ფუჭ, არაფრისმომტან კონფრონტაციას იწვევენ.
6. სახელმწიფო არ არის ადამიანთა უბრალო თავყრილობა; იგი არის რეალობა, რომელიც ადამიანთა
ერთობაზე გაცილებით მაღლა დგას და გაცილებით მნიშვნელოვანია.
7. ხელისუფლების ყველა ფორმას აქვს მიდრეკილება, გახდეს ტოტალიტარული.
8. სახელმწიფო თავისთავად მიზანს არ წარმოადგენს, არამედ იგი არის ინდივიდუალური მისწრაფებების
განხორციელების საშუალება.
9. სახელმწიფო არის უზარმაზარი სარკოფაგი, სადაც ბოლოს ყველა ინდივიდუალური მოსაზრება ჰპოვებს
სამუდამო განსასვენებელს.
10. გაფიცვა არის გამოწვევა ხელისუფლებისადმი, სწორედ ამიტომ უნდა აიკრძალოს იგი.
11. პიროვნება მხოლოდ სახელმწიფოსთვის არსებობს და მის გარეთ იგი არაფერს წარმოადგენს.
12. ახალგაზრდებმა უნდა მიიღონ მონაწილეობა იმ გადაწყვეტილებათა მიღების პროცესში, რომელიც მათ
ეხება.
13. მხოლოდ მას შემდეგ, რაც სახელმწიფო აღარ იარსებებს, შევძლებთ ვისა უბროთ თავისუფლებაზე.
14. მასწავლებელმა უნდა გაითვალისწინოს მოსწავლეთა კანონიერი მოთხოვნები.
15. ადამიანს აქვს ბუნებრივი მოთხოვნილება, თესოს სიკეთეაკეთოს კეთილი საქმეჩვენ ყოველთვის
უნდა ვენდოთ მას.
16. ყველა პიროვნების მონაწილეობა ხელისუფლებაშიეს უნდა იყოს ადამიანთა საზოგადოების ნების-
მიერი წყობის ამოსავალი და ძირითადი პრინციპი.
17. მოქალაქეები მხოლოდ პოლიტიკური პარტიების საშუალებით ახორციელებენ მთავრობის გადა-
წყვეტილებაზე გავლენას.
18. თავის ნებაზე მიშვებული, კონტროლს მიღმა დარჩენილი ადამიანები ერთმანეთს დახოცავენ.
19. პოლიტიკური ძალაუფლება არ უნდა იყოს მინდობილი საზოგადოებრივ აზრს.
20. ადამიანებს აქვთ უფლებები, რომელიც სახელმწიფომ უნდა დაიცვას.




ტესტი სამოქალაქო განათლებაში
10 კლასი
      1.        საქართველოს სამართალდამცავი ორგანოები(9)
      2.        (1) რა ენაზე ტარდება სასამართლო განხილვა
      3.        (2) შეიძლება თუ არა მოსმართლის გაჩხრეკა და დაპატიმრება. თუ შეიძლება         როგორი    წესით?
      4.        (1) რა ენაზე ტარდება სასამართო განხილვა?
      5.        (1) ქვეყნის როგორ მართვას ეწოდება წარმომადგენლობითი დემოკრატიული?
      6.        (1) დემოკრატიულ მართვაში პირდაპირი მმართველობის რომელ ფორმებს იცნობთ?
      7.        (1) განმარტეთ: თანამდებობა ------------------------------------------------------------------------------------------------
      8.        (3) ჩამოთვალეთ დემოკრატიისათვის დამახასიათებელი ხუთი ძირითადი ნიშანი
      9 .        (10) მმართველობის ფორმის, სახელმწიფო მოწყობის და პოლიტიკური რეჟიმის მიხედვით რომელი ფორმა მიგაჩნიათ საქართველოს მართვა-გამგეობისათვის ყველაზე მისაღებად და რატომ?



სამოქალაქო განათლება
შემაჯამებელი სამუშაო N1
მაქსიმალური ქულა 50
კლასი მე-10
სახელი, გვარი ------------------------------------------------------------------
      1.        (1) ვის ეკუთვნის სიტყვები: „აზრთა სხვადასხვაობას მივყავართ ცნობისმოყვარეობამდე, ხოლო ცნობისმოყვარეობას - ჭეშმარიტებამდე“  ------------------------------------------------------------------
      2.        (4) განმარტეთ
 ა. პლურალიზმი --------------------------------------------------------------------------------------------------
 ბ. ცენზურა ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
      3.        (2) მდგრადი განვითარების კომპონენტების ურთიერთმიმართება
      4.        (3) მასლოუს თეორიის მიხედვით საჭიროებები დააწყვეთ იერარქიულად
 
      5.        (40) დაწერეთ მცირე თხზულება
       ა.  თანასწორობა და სამართლიანობა 
ბ. რატომ არის პლურალიზმი აუცილებელი პირობა დემოკრატიული საზოგადოებისათვის 
გ. ცენზურა თუ თვითცენზურა
დ. სახელმწიფო სოციალური დაცვა - საჭიროებები და რესურსები

2 комментария: