Страницы

შემაჯამებელი ტესტები სამოქალაქო განათლებაში - 9 კლასი




ტესტი სამოქალაქო განათლებაში
მე-9 კლასი

(3)  როგორ გესმით გამონათქვამის მნიშვნელობა?
„იყო პიროვნება, ნიშნავს -გქონდეს უნარი, იყო საკუთარი თავის ბატონი არჩეული პრინციპების წყალობით“
2    (2) როგორ გესმით -  რა არის გადაწყვეტილების მიღება?
3      (2) რა არის საჭირო ეფექტური გადაწყვეტილების მისაღებად?
4      (8) შეუსაბამეთ წლები ფაქტებსა და მოვლენებს
ფაქტები და მოვლენები: არბროთის დეკლარაცია;  ჰაბეას კორპუსი;  უფლებათა ბილი;  თავისუფლების დიდი ქარტია;  ადამიანის და მოქალაქის უფლებათა დეკლარაცია; პეტიცია უფლებათა შესახებ; ადამიანის უფლებათა საყოველთაო დეკლარაცია
 




წლები: 
1215---------------------------------------------------------------------------------------------------- –
1320 -----------------------------------------------------------------------------------------------------
1628------------------------------------------------------------------------------------------------------
1679------------------------------------------------------------------------------------------------------
1689------------------------------------------------------------------------------------------------------
1789------------------------------------------------------------------------------------------------------
1948------------------------------------------------------------------------------------------------------

5     ადამინის უფლებათა კლასიფიკაცი
      (1)   პირველი თაობის უფლებებს მიეკუთვნება --------------------------------------------------(1) მეორე თაობის უფლებებს მიეკუთვნება -------------------------------------------------------(1)მესამე თაობის უფლებებს მიეკუთვნება --------------------------------------------------------

6      (2)ჩამოვთვალოთ ინფორმაციის მოძიების თქვენთვის ცნობილი მეთოდები -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

7      (10) დაწერეთ  ესსე
       (ა) რა მოხდებოდა, ყველას რომ ჰქონდეს მხოლოდ უფლება და აარ გააჩნდეს მოვალეობა
       (ბ) „ყველა თანასწორნი ვართ“

ტესტები სამოქალაქო განათლებაში
მე-9  კლასი

1.        (1 ქულა) ჩასვით შესაბამისი სტრუქტურული ერთული

                                პედაგოგიური საბჭო                                         
                                სამეურვეო საბჭო                                                              
   სკოლა                 მოსწავლეთა თვითმმართველობა
                                ? --------------------------------------

2.        (3 ქულა) ცხრილის ერთი ან რამდენიმე პუნქტის გამოყენებით შეიმუშავეთ წინასაარჩევნო პლაკატი, რომლის მიზანია, ამომრჩევლის სწორი არჩევანისაკენ მოწოდება ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ახლობლობა-ნათესაობა: ჩემი მეზობელია, მეგობარია, ნათესავია, უბნელია. ჩვენი კუთხიდანაა, ჩემი მოგვარე კაცია
კანდიდატს აქვს რეალური, გააზრებული, ჩამოყალიბებული პროგრამა და სამოქმედო გეგმა, რომლითაც იმუშავებს არჩევის შემტხვევაში
ხმის მიცემა ფულის, კვების პროდუქტების, საწვავის თუ სხვა ქონების სანაცვლოდ
პროგრამაში ასახულია ნაკლებად პოპულარული, მაგრამ მნიშვნელოვანი საკითხები
მუქარა, ტყუილი, სარგებლობა ამომრჩევლის უცოდინარობით, არაინფორმირებულობით
კარგი პოლიტიკური და პირადი, საქმიანი წარსული, სამართლიანი წინასაარჩევლო მეთოდები.
სხვისი აზრის ზეგავლენა
კანდიდატის პიროვნული შესაბამისობა დასაკავებელ თანამდებობასთან: შეესაბამება თუ არა კანდიდატის გონებრივი და ფიზიკური შესაძლებლობები მის მომავალ საქმიანობას?























3.        (1 ქულა) რას ნიშნავს სიტყვა პერსონა - -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4.        (5 ქულა) წაიკითხეთ და მოიფიქრეთ, რომელ ღირებულებებს ეყრდნობა ქვემოთ ჩამოთვლილი პრინციპები:
„გველსა ხვრელით ამოიყვანს ენა ტკბილად მოუბარი“
„ხამს მოყვარე მოყვრისათვის თავი ჭირსა არ დამრიდად“
„ჯერ მწარე ჭამე, კვლავ ტკბილი, თუ ეძებ გემოვნებასა“
„პატივი ეცი დედასა და მამასა შენსა“
„სამშოვლის არვის წავართმევთ, ჩვენც ნურვინ შეგვეცილება“
ჩამოაყალიბეთ თქვენთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი სამი პრინციპი. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5.        (1 ქულა) ჩასვით საჭირო სიტყვა
-------------------------------------  ნიშნავს, რომ პიროვნებას შეუძლია:  გააზრებული, წინდახედული გადაწყვეტილებების მიღება; საკუთარი თავის სრულყოფა; გარემოზე ზემოქმედება.


ტესტი სამოქალაქო განათლებაში 
მე-9 კლასი

1.        (1 ქულა) ჩამოთვალეთ კონფლიქტის მიზეზები --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2.        (1 ქულა) კონფლიქტის დადებითი მხარეები: -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.        (4 ქულა) მოცემულია კონფლიქტის განვითარების სხვადასხვა დონე. დაალაგეთ ისინი ე.წ. ,,ესკალაციის კიბის” შესაბამისად:
1. უთანხმოება
2. ბრძოლა
3. მეტოქეობა
4. პრობლემაზე მუშაობა







4.        (1 ქულა) ჩამოთვალეთ კონფლიქტის მოგვარების სამართლებრივი გზები: 
 ა. --------------------------------------------------------------------
             ბ. -------------------------------------------------------------------
 გ. -------------------------------------------------------------------

5.        (1 ქულა) რომელი საშუალებების გამოყენება სჯობს კონფლიქტის მოსაგვარებლად? -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6.      (1 ქულა) რომელ სასამართლო ინსტანციაშია შესაძლებელი რაიონული სასამართლოს გადაწყვეტილების გასაჩივრება?
            ა. ადამიანის უფლებათა ევროპული სასამართლო
            ბ. სააპელაციო სასამართლო
გ. უზენაესი სასამართლო
დ. საკონსტიტუციო სასამართლო

7.    (1 ქულა) მართებულია თუ არა მსჯელობა დემოკრატიული პოლიტიკური სისტემის შესახებ?

I. დემოკრატიული პოლიტიკური სისტემა ხელს უწყობს მთავრობის მხრიდან რაციონალური გადაწყვეტილების მიღებას
II. დემოკრატიული პოლიტიკური სისტემა ითვალისწინებს საზოგადოების განწყობათა ცვლილებას

 ა. მართებულია მხოლოდ I
ბ. მართებულია მხოლოდ II
გ. მართებულია ორივე
დ. არცერთია მართებული

8.        (7  ქულა) ყურადღებით წაიკითხეთ მოსწავლის მიერ დაწერილი ტექსტები, რომლებშიც დაშვებულია ფაქტობრივი შეცდომები. თქვენ გევალებათ შეცდომების პოვნა და მათი შესწორება. პასუხების ფურცელში მოცემულ ცხრილში გადაიტანეთ ნაპოვნი ფაქტობრივი შეცდომა და მისი შესწორებული ვარიანტი. გაითვალისწინეთ, 1 ქულით შეფასდება ნაპოვნი შეცდომა მის შესწორებულ ვარიანტთან ერთად. თითოეული დავალება 7 ქულით ფასდება.

პარლამენტარიზმი საქართველოში
საქართველოში სამეფო ძალაუფლების შეზღუდვისა და პარლამენტის ტიპის ხელისუფლების შექმნის იდეა ჯერ კიდევ XIII საუკუნეში გაჩნდა, საფრანგეთში ,,თავისუფლების დიდი ქარტიის" მიღებამდე ცოტა ხნით ადრე.
1906 წლიდან ქართველებს რუსეთის საპარლამენტო ცხოვრებაში მონაწილეობის მიღების შესაძლებლობა მიეცათ. სხვადასხვა დროს საქართველოდან წარგზავნილ დეპუტატთა შორის იყვნენ ნოე ჟორდანია, ირაკლი წერეთელი, კარლო ჩხეიძე. ამავე დროს, რუსეთის სახელმწიფო საბჭოს წევრი იყო ქართული ეროვნული მოძრაობის ერთ-ერთი ლიდერი აკაკი წერეთელი.
1918 წლის 26 მაისს, დამოუკიდებლობის გამოცხადებით, აღდგა საქართველოს გაუქმებული სახელმწიფოებრიობა. უკვე დამოუკიდებელ საქართველოში შეიქმნა არჩეული წარმომადგენლობითი ორგანო - დამფუძნებელი კრება, რომელმაც 1919 წელს პირველი ქართული კონსტიტუცია მიიღო. მალევე საქართველო დაიპყრო საბჭოთა რუსეთის წითელმა არმიამ და საქართველოში დამოუკიდებელი საპარლამენტო ხელისუფლება, ფაქტობრივად, ათეულობით წლის მანძილზე აღარ არსებობდა. 1991 წელს საქართველოში ჩატარდა მრავალპარტიული არჩევნები. არჩეულმა უზენაესმა საბჭომ საქართველოს დამოუკიდებლობა გამოაცხადა.
2010 წელს თანამედროვე ქართული პარლამენტარიზმის 20 წლისთავი აღინიშნა. დღეს საქართველოს უმაღლეს წარმომადგენლობით ორგანოს ქვეყნის მოსახლეობა პროპორციული საარჩევნო სისტემით ირჩევს. პარლამენტის უფლებამოსილების ვადა ხუთი წელია.
არის
უნდა იყოს















9.        (1 ქულა) რეფერენდუმი არის -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

10.     (1 ქულა) პლებისიტი არის ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(5 ქულა) დაწერეთ ესე „მე მოვალე ვარ დავეხმარო სხვებს“  

Комментариев нет:

Отправить комментарий